Disse
fagområdene er «ferdig» punchet:
b) Bygg og arkitektur
e) Estetiske studier og musikkvitenskap
h) Helsefag og medisin
j) Jus, økonomi, ledelse og administrasjon
s) Samfunnsfag og psykologi
Flere fagområder er ferdig «på kladd» men ikke «satt inn» enda. Disse blir for det meste ferdig punchet, satt inn, før nyttår.
Det viktigste:
Vi har disse domenene som kan brukes til «underportaler» hvor kundene linkes til Studie.no:
b) Bygg og arkitektur – ingen foreløpig
e) Estetiske studier og musikkvitenskap – ingen foreløpig
h) Helsefag og medisin – helse.be, helsefag.org, helsestudie.no, helsestudier.com
j) Jus, økonomi, ledelse og administrasjon – ingen foreløpig
s) Samfunnsfag og psykologi – ingen foreløpig
Jeg foreslår at vi bruker h) Helsefag og medisin som test-fagområde og velger helsestudier.com som under-domene. Kundene linkes til Studie.no og velger undergruppe, deretter velges et studie. Derfra linkes kunden direkte til studiets hjemmeside.
For å få salg må vi – skolen – kunne telle antall treff, fra oss, Studie.no, til studiets hjemmeside.
Det nest viktigste:
Hvordan har «det nye» systemet virket med korrigering av gamle skoler etter hvert som det punches? F.eks under UiO, Det medisinske fakultet, er det mange undergrupper. Spørsmålet er jo hvordan opplysningene tilhørende disse undergruppene «legger seg» under den «gamle» skolen?
Under helsefag hopper id-nr.: 148, 149, 156, 155, 150 osv. ??
Mvh
Øystein